onsdag 4 maj 2011

Julafton?

Så har vi äntligen fått besök hemifrån! Jockes föräldrar kom helskinnade hit i lördags och ska stanna i två veckor. Ett efterlängtat besök från alla sidor, tror jag! Enda problemet var att deras väskor inte kom. De efterlängtade väskorna fyllda med lösviktsgodis, choklad och ost... Vi fick vänta ett dygn på väskorna men till slut var de här. Kändes nästan som julafton! Och mer julafton blir det på lördag när Jockes syster ansluter.

Tyvärr har vädret varit sämst de här första dagarna på Siv och Håkans besök, helmulet och småregn i TVÅ dagar i sträck! Tur det har bättrat sig lite nu... Men vi har inte låtit vädret hindra oss. Vi har t ex varit på Jurong Bird Park och sett massor av läckra fåglar i djungelmijlö. Vi har strosat i shoppingcentret, åkt Singapore Flyer (ett jättestort pariserhjul av modernt snitt), ätit god mat och så badat och solat lite. Idag besökte vi Sjömanskyrkan och åt lunch med Jocke på hans jobb. I morgon blir det en pooldag innan vi åker till Chinatown. Det finns massor att göra här, vet inte riktigt hur vi ska hinna med allting!

2 kommentarer:

  1. Jag ska fylla väskan med lite smått och gått. Vi ses snart!

    SvaraRadera
  2. Hela familjen Furtenback, hoppas ni får en toppenfin tid i Singapore. Kan tänka mig att det är spännande att se en sådan världsstad och viktigast förstås - kunna krama om Ella och Livia! Jag längtar till det blir min tur att resa dit och se hur de har det i värmen (och småregnet, här har det haglat och vi har haft snöglopp när vi trodde på våren). Ha nu så skoj! Kram /Linda

    SvaraRadera