onsdag 7 september 2011

Tandlossning, fortsatta skärskador och polisen


Idag tappade Ella sin första tand, våran stora tjej. Den har varit lös ett tag och i morse bara lossnade den av sig självt. Ska erkänna att jag gruvat mig lite för denna dag eftersom jag har tappa tänder-fobi (får hurven när jag ser lösa tänder) men det gick ju hur bra som helst, jag behövde inte ens närvara! Ella är supernöjd och hoppas att tandféen gör ett besök i natt.

Måste även få berätta fortsättningen på följetongen gällande Jockes fötter. Ett glas åkte i golvet igår (vi har stengolv) och det blev glasbitar och splitter överallt. Vi tyckte nog att vi lyckats få bort allt glas men nej då, en liten bit fanns kvar och det var naturligtvis Jocke som trampade på den. Det började blöda men det gick att ta bort biten så det var ingen fara. Men man kan verkligen konstatera att han inte har tur med fötterna just nu! Dessutom gick han till doktorn idag för att ta bort de sista stygnen men inte fick han göra det heller. Kanske på fredag.

Och så hände det en knäpp sak idag. Jag fick ett sms från ett nummer jag inte kände igen, det stod så här: You are reminded to attend your NS Recall from 12-09-2011 09:30 to 13-09-2011 23:59 at Tanglin Police Divisional HQ (please report att level 1 canteen). Oj, vad många gånger jag läst detta! Vet inte riktigt vad NS Recall är men det handlar ju definitivt om polisen och att jag ska infinna mig där en viss period, scary! Det måste ju vara felskickat, eller har jag fastnat på någon övervakningskamera när jag gjort något jag inte får, jag tuggade faktiskt tuggummi häromdagen... Och förmodligen har jag ätit något på någon otillåten plats eller så har jag skräpat ner. Och Livia borde ju egentligen betala när hon åker tåg och buss, det kanske är det? Nej, det MÅSTE vara felskickat. Fast grannfruarna tyckte att jag kunde åka dit ändå, det kan ju finnas någon läckerbit i uniform, fick även tipset att ta av mig vigselringen :))

2 kommentarer:

  1. Gillar inte heller lösa tänder, speciellt inte när dom vill att man ska dra ut dom. Har provat på Casper en gång och lyckades snurra på den så den blev bakvänd. Fick inte lös den och Casper fick ont. Nu får Acke vara tandslitaren i fortsättningen.

    Låter spännande med SMS:et. Vill höra mer om hur det går....

    Ha de bäst
    kramar från ursviken

    SvaraRadera
  2. Men jag är precis likadan som Jocke..finns det något vasst på golvet så nog trampar jag på den.
    Konstigt med SMS:et men jag hoppas det går bra.
    Småkusinerna hälsar från ett regnigt Svanström.=)/Berit

    SvaraRadera