söndag 25 september 2011

Inte ens nio veckor...

Nu är det inte ens nio veckor kvar tills vi flyger hem till Skellefteå för gott och dessa veckor kommer att fyllas med besök! Det började redan i fredags då min pappa kom flygandes från andra sidan jordklotet. Han ska stanna i ca tio dagar. Och på fredag kommer systra min och ska stanna i ca 12 dagar. Sedan har vi paus i några veckor innan goa vänner kommer i början av november. KUL! Kan bara inte förstå att tiden gått så fort och hösten kommer bara att rusa fram, snart är vi tillbaka i vardagen igen. Ska erkänna att det egentligen känns bra fastän jag kommer att sakna mycket oxå.

Så åter till nuet. Idag tog vi med pappa till Jurong Birdpark. Parken ligger inte ens tio bussminuter från oss vilket ju är alldeles perfekt. Vi hade tänkt oss ett besök på ett par timmar men tiden rusade iväg och det blev nästan en heldag. Vi matade fåglar, såg shower och spanade in ett antal märkliga fåglar, eller vad tror ni om den här filuren?

Inte så snygg kanske... Den här då?

Inte så snygg heller :)

Det var en varm dag idag så det var alldeles underbart skönt med ett dopp i poolen när vi kom hem. Det hela blev ännu bättre av att middagen var serverad när vi var färdiga, gott med risgrynsgröt!

I morgon bär det av på nya äventyr. Min pappa har uttryckt en önskan och det är att få passera ekvatorn. Denna önskan går i uppfyllelse i morgon när han, barnen och jag åker på minisemester till Lombok, Indonesien. Tre dagar blir det på ön, som jag faktiskt inte vet särskilt mycket om. Men det ska det bli ändring på nu!

1 kommentar:

  1. Det låter som ni har det toppen. Risgrynsgröt är nog bland det bästa.Hälsa alla..=)

    SvaraRadera