söndag 20 mars 2011

Heja Sverige!

Igår var det dags för Sjömanskyrkans idrottsdag för svenska och norska singaporianer. Dagen anordnades i form av en landskamp mellan Norge och Sverige i grenarna löpning, längdhopp och fotboll. De som ville vara med delades in i olika åldersgrupper. Poäng till de bästa placeringarna och landet med mest poäng vann. Vår tanke var att åka dit och kolla in läget, träffa lite svenskar (och norrmän). Anmälningsavgiften var ganska dyr och vi tvekade in i det längsta, speciellt med tanke på att vi inte var särskilt sugna på att delta själva (i alla fall inte jag...). Men vi åkte dit och då såg det ut så här:

Sprint 60 m. Jocke springer som aldrig förr (längst till höger). Och han vann! Sitt heat i alla fall!


Även barnen var med och sprang. Livia ställde upp i åldersgruppen 2008-2011 (tror inte att det var några 11:or med...). De skulle springa 10 m. Hon hann starta två gånger innan de andra startade och när de väl startade så stod hon kvar! Ella var jätteduktig i sitt lopp (40 m) och fick 6:e bästa tid av alla i hennes åldersgrupp (17 st), jag är såååå stolt! Dagen avslutades med herrarnas fotbollslandskamp och Jocke var med. Tyvärr började det att regna så planen blev jättelerig och inte blev det några bilder tagna heller. Det hela slutade i alla fall med att Sverige, totalt sett, vann över Norge. Heja Sverige!

Nu undrar ni säker om inte jag ställde upp i någon gren och då kan jag meddela att det gjorde jag inte av den enkla anledningen att jag bara ställer upp i sånt som jag tror att jag kan vinna och dit hör inte friidrott och fotboll. Däremot var jag med på uppvärmningen och då blev jag sugen på Friskis och Svettis. Undrar om de ha något sådant här?

3 kommentarer:

  1. Det är Livia i ett nötskal, här väntas det inte och är dom andra inte på hugget då får det vara. Men en gulligare medaljör får man leta efter.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Siv, söt som socker! Men det finns en till sak här som är rätt charmig. En längre mening för att förklara Ida Carlsson i ett nötskal får man också leta efter. Fyrtiosju ord på raken gjorde jobbet! Hi, hi. När det gäller friidrott förstår jag dig av hela mitt hjärta Ida. Puss på småtjejerna. Kram, kram! /Linda

    SvaraRadera
  3. HEJA FLICKOR OCH KVINNA !

    UPP TILL SPRINGTÄVLING MED JOCKE ...

    Blir det 5 km Broarna runt hädanefter ? Gå, spring , hoppa eller dansa fram ?

    Kram

    SvaraRadera