söndag 6 mars 2011

Spagetti i naveln

Det funkar rätt bra med maten här måste jag säga. Barnen äter som aldrig förr, bara det inte är för starkt. Vi har varvat med att laga mat hemma och att äta ute på restaurang. Det lär bli en hel del fler restaurangbesök här än vad det blir hemma i Sverige. Det är både billigt och gott! Igår åt vi indonesisk mat på en sk food court, riktigt gott var det, kommer nog att äta där fler gånger! Idag åt vi spagetti här hemma. Barnen hade just badat och hade inga tröjor på sig när vi åt. Plötsligt märker vi hur Livia sitter och petar sig i naveln, och vad hittar vi väl där?? Jo, spagetti!! Trodde faktiskt att hon förstått att maten hamnar i magen via munnen!

4 kommentarer:

  1. Hi hi! Vilken liten filur Livia är!

    Men jag blir lite fashinerad över att ni verkat nå en ny punkt i familjetillvaron. Jag tänker på det här med restauranger. Och att ni, för inte så länge sedan, såg på restaurangbesök som något av en prövning. Men nu fungerar det alltså! Riktigt bra tajming får jag säga. Så ni kan njuta det asiatiska köket alla fyra. Kram å hej. Och extra kramar och extra pussar till tjejerna!

    SvaraRadera
  2. Efter många om och men så verkar de som att vi kan skicka ett meddelande.
    Hälsn. Kjell - Britt-Marie

    SvaraRadera
  3. Hej Ida, nu har jag oxå skaffat ett konto så nu måste även jag se om jag kan skicka meddelande.

    SvaraRadera